هواساز

هواساز

هواساز

هواساز

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

ایرواشر | هواساز | هواساز هوشمند

ایرواشر | هواساز | هواساز هوشمند

دستگاه تهویه مرکزى (هواساز) از بخش هاى اصلى فیلتر، فن، کویل هاى گرمایى و سرمایى، رطوبت زن و تجهیزات کنترلى تشکیل مى شود. کویل هاى گرمایى معمولا با آب داغ، بخار و برق عمل مى کنند. کویل هاى سرمایى با آب مبرد و یا مستقیما با یک ماده مبرد کار مى کنند. در حالت دوم کویل دستگاههواساز اواپراتور یک سیستم تبرید مى باشد. با تنظیم هاى مختلف بخش هاى گرمایى، سرمایى، رطوبت زن و غیره در مجموعه دستگاه هواساز مى توان سیستم هاى مختلف داخل ساختمان و به وسیله یک کانال به هواى تازه خارج ارتباط دارد تهویه مطبوع را براى پروژه هاى با شرایط متفاوت طراحى نمود.

ایرواشر

با هوشمند سازی هواساز ها هر هواساز یک منطقه از ساختمان را تحت پوشش خود دارد و یکی از وظایف آن پیش سرمایی و یا پیش گرمایش هوای تزریقی به مناطق مختلف فضاهایی است که این مناطق از سیستم فن کویل استفاده می کنند و بعضی از مناطق به صورت مستقیم از هوای هواسازتغذیه می شوند و وظیفه دیگر آن تامین هوای تازه برای فضاهای داخلی ساختمان است که این در قسمت Mixer هواساز میسر است که در این قسمت هماهنگی دمپرهای ورودی هوای تازه و هوای برگشته را می طلبد. که در این رابطه سیستم BMS با جمع آوری اطلاعات دمائی، رطوبتی و مقدار CO2 فضاها بهترین توازن را بین دمپرهای ورودی و خروجی به وجود می آورد که باعث استفاده بهینه از هوای برگشتی فضاها نیز می گردد.

دانلود کاتالوگ ایرواشر با پسوند پی دی اف

دانلود کاتالوگ شمار1

دانلود کاتالوگ شمار2

دانلود کاتالوگ شمار3

دانلود کاتالوگ شمار4

دانلود کاتالوگ شمار5

دانلود کاتالوگ شمار6

دانلود کاتالوگ شمار7

دانلود کاتالوگ شمار8

دانلود کاتالوگ شمار9

دانلود کاتالوگ شمار10

فن تزریق هوا در هواساز ها:

درون هر هواساز فن تعبیه شده است که عمل دهش و یا مکش هوا را به عهده دارد. در سیستم کنترل هوشمند هواساز، کنترل عملکرد فن بسیار حیاتی است که می توان اطلاعات مورد نیاز را با استفاده از سنسورهای فشار هوا و نیز سیگنال های الکتریکی تابلو های برق به سیستم BMS گزارش داد.
Ι – سنسور Differential Pressure: جهت نشان دادن فعالیت فن به سیستم به صورت اندازه گیری اختلاف فشار ورودی و خروجی به فن می باشد.
П - تابلو برق
status - نشان دهنده وجود برق در دوسر ورودی برق فن
Trip-نشان دهنده جهش ناگهانی ولتاژ
Start/Stop - اعمال دستور خاموش و یا روشن شدن فن هواساز

نحوه کنترل دما در هواساز ها:

هواساز دارای یک مبدل حرارتی است که نقش انتقال حرارت از سیال مایع سرد و یا گرم به سیال گذرا (هوا) را بر عهده دارد که می توان بصورت مستقیم DX و یا غیر مستقیم باشد که در هر صورت می توان با تعبیه یک شیر سه راهه به همراه یک شیر برقی قابل کنترل توسط BMS به ذخیره انرژی و کارکرد بهینه دست پیدا کرد. باز و بسته شدن شیر عملگر (Actuator) بستگی به دمای منطقه های تحت پوشش هواساز دارد که توسط برنامه ریزی سیستم BMS اینکار صورت می گیرد.

هواساز

دمپرهای تزریق هوا:

در حالت کنترل سیستم به شیوه HVAC, VAV جهت کنترل دبی هوای تزریقی و دمای مطلوب محیط دمپرها نقش حیاتی دارند، این دمپرها کارایی گوناگونی دارند، به عنوان مثال در زمان آتش سوزی کلیه دمپرها بسته می شوند تا اکسیژن به مناطق آتش سوزی نرسد. در زمان بسته بودن کلیهدمپرها، جهت آسیب نرسیدن به موتور هواساز، سیستم BMS موتور را خاموش می کند. در سیستم تهویه مطبوع توسط سیستم هواساز می توان بر روی zone های ورودی (هوای تازه و هوای برگشتی) و zone خروجی از هواساز، سنسور های رطوبت، دما و حتی CO قرار داد تا بتوان از محیط های مختلف اطلاعات مفیدی جهت کنترل کیفی محیط بدست آورد.

هواسازفروش هوا سازفروش هواسازفروش هواساز

سنسورهای ضد یخ زدگی Freezing Detector:

در شرایط سرد محیط، وجود سنسور یخ زدگی بر روی کویل ها ضروری است به این صورت که در هنگام پایین تر رفتن دما از نقطه مشخص سیستم BMS، فرمان های لازم را جهت جلوگیری از یخ زدگی کویل صادر می کند.

هواساز هواساز هواساز هواساز

مشاوره خرید ایرواشر و فروش ایر واشر را از بهیترین تولید کننده ایرواشر شرکت داتیس کار بخواهید.


ایرواشر ایرواشر ایرواشر

هواساز فروش هواساز تولید هواساز

هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز




ایرواشر | هواساز | سیستم های تهویه مطبوع

ایرواشرسیستم هواساز مرکزی واقع در موتورخانه هوای مورد نیاز را تا رسیدن به شرایط مطلوب تهویه کرده و آن را به فضاهای مورد نظر ارسال می کند. در ساختمان های کوچک به جای استفاده از هواسازها و داشتن موتورخانه و سیستم مرکزی، از پکیج ها برای تامین گرمایش و سرمایش استفاده می شود.

 

هواساز هواساز 
ایرواشرسیستم توزیع هوا که شبکه کانال کشی را شامل می شود و هوای تهویه شده را به فضاهای مورد نظر تغذیه می کند.
ایرواشرسیستم کنترل اتوماتیک که با کنترل و موقعیت دهی به تمام کلیدها، شیرها و دمپرهای هوای موجود در سیستم هوای مرکزی و سیستم توزیع، دبی و دمای هوا و آب موجود در سیستم را تنظیم و کنترل می کند.

دانلود کاتالوگ ایرواشر با پسوند پی دی اف

دانلود کاتالوگ شمار1

دانلود کاتالوگ شمار2

دانلود کاتالوگ شمار3

دانلود کاتالوگ شمار4

دانلود کاتالوگ شمار5

دانلود کاتالوگ شمار6

دانلود کاتالوگ شمار7

دانلود کاتالوگ شمار8

دانلود کاتالوگ شمار9

دانلود کاتالوگ شمار10

دستگاه هواساز مرکزی

ساختمان های بزرگ عموما دارای یک واحد هواساز مرکزی یا موتورخانه ی مرکزی هستند که تمام تجهیزات مربوط به گرمایش و تهویه هوا درون این محل (Room Mechanical) نصب می شوند. هوای تهویه شده در این محل توسط شبکه کانال ها به فضاهای مورد نظر ارسال می شود. بسته به میزان آسایش لازم در ساختمان، سیستم مرکزی می تواند یکی از انواع زیر باشد:
ایرواشرفقط گرمایش و تهویه
ایرواشرگرمایش، تهویه و سرمایش
ایرواشرگرمایش، تهویه، سرمایش و رطوبت زنی یا رطوبت زدایی

سیستم دارای فقط گرمایش

شکل (1) یک سیستم که فقط امکان گرمایش در آن وجود دارد را نشان می دهد البته تهویه نیز بخشی از کار این سیستم است. به نمادهای مربوط به فیلتر، کویل سرمایشی و فن توجه کنید. این نمادها و نمادهای دیگری که در بخش های بعدی ملاحظه خواهید کرد در نقشه های تهویه مطبوع متداول هستند:
(Return Air) RA هوای برگشتی: هوای برگشتی از فضای تهویه شده مجددا وارد سیستم شده و پس از عبور از دستگاه و تهویه مجدد وارد فضای تهویه شده می شود.
(Outside Air) OA هوای بیرون: برای این که هوای داخل ساختمان کیفیت خود را از دست ندهد و از نظر سلامتی در شرایط خوبی قرار داشته باشد، لازم است مقداری از هوای تازه ی بیرون وارد سیستم شود. استانداردهای موجود در زمینه ی تهویه مطبوع مقدار حداقل هوای تازه ی مورد نیاز برای فضاهای مختلف را مشخص کرده اند که این مقدار باید حتما تامین شود.
(Mixed Air) MA هوای مخلوط: هوای برگشتی و هوای تازه بیرون در محفظه ی اختلاط با هم مخلوط شده و مخلوط هوای حاصل از درون دستگاه عبور کرده و به فضاهای مورد نظر ارسال می شود.

سیستم فقط گرمایشی

ایرواشر (Supply Air) SA هوای تغذیه: هوای تهویه شده ای است که به طرف فضاهای مورد نظر ارسال می شود.
هر سیستم مرکزی باید دارای یک بانک فیلتر باشد. این فیلترها باعث می شوند که تجهیزات از کثیف شدن مصون بوده و هوای تمیز و سالم را برای ساکنان فراهم می کند. نوع و میزان بازدهی فیلترهای به کار رفته در بانک فیلتر، میزان تاثیرگذاری این بانک را تعیین می کند.
کویل گرمایشی به هوای عبوری گرما اضافه می کند. آب گرم درون لوله های کویل در جریان است. پره های فلزی موجود روی لوله ها به انتقال حرارت بین آب و هوای عبوری از روی کویل و بین لوله ها کمک می کند. آب گرم درون کویل توسط یک پمپ از دیگ تغذیه شده و مجددا باز می گردد. (Circulation)
برخی از کویل های گرمایشی ممکن است توسط بخار آب تغذیه شوند که در این صورت دارای درجه حرارت بالاتری خواهند بود.

گرمایش و سرمایش

شکل (2) سیستمی را نشان می دهد که دارای قابلیت گرمایش و سرمایش می باشد توجه کنید که این همان سیستم گرمایش قبلی است با این تفاوت که یک کویل سرمایشی به آن اضافه شده است . آب خنک شده توسط چیلر به وسیله یک پمپ به درون کویل سرمایشی ارسال می شود و آب موجود درون کویل، گرمای هوای عبوری را گرفته و باعث خنک شدن آن می شود. چیلر یک واحد تبرید است که آب را به منظور گردش در کویل های خنک کننده، خنک می کند. در کویل سرمایشی برخی از سیستم های کوچک به جای آب خنک شده از ماده ی مبرد استفاده می شود.
در شکل (2) کویل های گرمایشی و سرمایشی به صورت سری قرار داده شده اند، یعنی هوای مخلوط قبل از رسیدن به فن باید از هر دو کویل گرمایشی و سرمایشی عبور کند. هنگامی که کویل ها به صورت سری واقع شده باشند می توان در صورت نیاز گرمایش یا سرمایش را تامین کرد، اماکویل گرمایشی و کویل سرمایشی هم زمان نمی توانند در حال کار باشند. اگر هر دو کویل به طور هم زمان در حال کار باشند اثر یکدیگر را خنثی می کنند و این، اتلاف انرژی و بالا رفتن هزینه های کارکرد تاسیسات را به دنبال خواهد داشت. خنثی کردن یا تقابل (Bucking) یعنی برای رسیدن به دمای مورد نظر هر دو سیستم گرمایش و سرمایش به طور هم زمان روشن باشند.
شکل (3) سیستمی را نشان می دهد که دارای کویل گرمایشی و سرمایشی می باشد، اما این کویل ها به صورت موازی نصب شده اند. کویل ها در پایین دست فن تعبیه شده اند. با داشتن یک سیستم کانال کشی مناسب این امکان وجود خواهد داشت که این سیستم بتواند در صورت نیاز به طور هم زمان برای برخی از مناطق ساختمان گرمایش و برای نواحی دیگری از ساختمان سرمایش را تامین کند.
شکل (3) تعدادی از کلمات اختصاری و نمادهای جدید را معرفی می کند، به نمادهای به کار رفته برای دمپرها در کانال های عادی – بسته (NC) و عادی – باز (NO) که برای مخلوط کردن هوا به کار می روند توجه کنید.

هواساز

 

کویل های موازی

شما این نمادها را در بیشتر نقشه های مربوط به هواسازها خواهید دید. این شکل دو عبارت اختصاری جدید را نیز معرفی می کند که در کنترل های اتوماتیک از اهمیت خاصی برخوردارند:
ایرواشر (Normally Open) – NO عادی – باز
ایرواشر (Normally Close)- NC عادی – بسته
این عبارات برای شیرها و دمپرهایی که در سیستم کنترل مورد استفاده قرار می گیرند به کار می رود.
عادی – باز (NO) یعنی این که تا وقتی که عملگر فعال نشده است، شیر در حالت باز قرار دارد. به عبارت دیگر این شیر یا دمپر تا وقتی که عملگر آن را به حرکت در نیاورده در حالت باز باقی می ماند.
عادی – بسته (NC) یعنی تا وقتی که عملگر فعال نشده شیر یا دمپر در حالت بسته خواهد ماند.

سیستم کامل
شکل (4) سیستم هواساز مرکزی را نشان می دهند. تمام سیستم ها لزوماً دارای تمام این اجزا نیستند. این موضوع به ویژه در مورد رطوبت زن هاصادق است. رطوبت زن ها فقط در ساختمان هایی به کار می روند که در آن ها از نظر رطوبت به شرایط ویژه ای نیاز باشد. برخی از این مکان ها عبارتند از آزمایشگاه ها، بیمارستان ها و ساختمان هایی که دارای اتاق های پاک (Clean Rooms) هستند.
در بیشتر سیستم ها، کانالی برای تخلیه هوا (Exhaust Air "EA") در نظر گرفته می شود. وجود کانال تخلیه این امکان را فراهم می کند که مقداری از هوای برگشتی از ساختمان تخلیه شده و به حفظ فشار مثبت در ساختمان کمک می کند.
به برخی از سیستم ها فن هوای برگشتی اضافه می شود تا از این طریق بر مقاومت و افت فشار جریان غلبه کرده و امکان کنترل دقیق تر هوای برگشت و تخلیه فراهم شود. توجه کنید که در این سیستم کویل ها به صورت سری نصب شده اند. چیدمان موازی این سیستم نیز مانند سیستم موجود است با این تفاوت که در چیدمان موازی کویل ها در پایین دست فن تغذیه هوا نصب می شوند.

فن های برگشتی

هواساز فروش هواساز تولید هواساز

هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی