هواساز

هواساز

هواساز

هواساز

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

ایرواشر | هواساز | نحوه ی عملکرد دمپر های خودکار

دمپرهای خودکار معمولا از یک سری پره های مرتبط واقع در یک کانال یا دریچه تشکیل شده است . این پره ها زمانی که در موقعیت عمود بر جریان هوا قرار گیرند , راه عبور هوا را از یک کانال یا دریچه سد می کنند . دمپرها را می توان به صورت دستی (برای موازنه ی هوا و انجام تنظیمات ) حرکت داد . در صورتی که برای کنترل مورد استفاده قرار گیرد . معمولا از نوع خودکار است که توسط موتور دمپر به حرکت در می آید . پره های یک دمپر توسط اهرم و اینکیج ( و برخی اوقات دنده ) به یک دیگر متصل می شود . و محور خروجی از موتور دمپر به یکی از پره ها متصل می شود تا تمامی پره ها را به موقعیت مورد نظر برساند .بنابراین عملکرد دمپرهای خودکار قطع و تغییر دبی هواست .

ایراوشر | هواساز | دمپر خودکار

 

انواح محرک های ( موتور های ) دمپر

محرک های دمپر ها دو نوع است : نیوماتیک ( که به وسیله فشار هوا به حرکت در می آید ) و الکتریک . محرک های دمپر نیوماتیک معمولا دارای فنری است که دمپر را در موقعیت انتهایی یا ابتدایی نگه می دارد . این موقعیت عادی نامیده می شود . (همین کلمه برای شیرها نیز به کار می رود .) این حالت موقعیتی است که فشار هوا یا ولتاژی پشت شیر یقا دمپر وجود ندارد . در مورد دمپرهای هوای تازه موقعیت عادی معمولا حالت بسته است .

ایراوشر | هواساز | موتور دمپر

مشخصات جریان دمپر

دمپر ها همچنین به دو نوع با تیغه های موازی و تیغه های متقابل تقسیم می شوند . تیغه های متقابل به این معناست که تیغه ها در جهت های مخالف یک دیگر مخالف یک دیگر حرکت می کند . در نوع موازی تغیه ها در یک جهت حرکت می کند . گرچه بیشتر دمپرهای خودکار از نوع متقابل است , اما دمپرهای تیغه موازی مشخصات جریانی بهتری را ارئه می کند . مشخصات جریان نشانگر مقدار دبی هوای عبوری از دمپر حالت تمام بسته تا تمام باز است . در شرایط مطلوب یک دمپر در حالت 301 درصد بسته ( برحسب زاویه ) فقط باید 30 درصد دبی هوا را از خود عبور دهد که متاسفانه این طور عمل نمی کند ولی دمپرهای با تیغه موازی نزدیکی بیشتری به این شرایط مطلوب را دارد .

علل و موارد کاربرد دمپرهای خودکار

دمپرهای هوای تخلیه , برگشت و تازه : دمپرها را می توان برای منظور های مختلفی در سیستم های هوارسان به کار برد . 

کاربرد دیگر دمپرها در کانال هوای برگشت است که باید هوای برگشت با مقداری هوای تازه مخلوط شود . معمولا دمپر هوای تازه و برگشت با دمپرهوای تخلیه به صورت متقابل , که ارتباط نزدیکی با عملکرد و دمپر هوای تازه دارد , کار می کند . در سیستم های هوارسان بزرگتر , معمولا دو سری دمپربرای کنترل ورودی هوای تازه یک سری برای حداقل هوای تازه و یک سری نیز برای بقیه , مورد استفاده قرار می گیرد هر چند این کار لزوم استفاده از یک سری محرک دمپر اضافی و در نظر گرفتن قسمتی برای حداقل و یکی برای حداکثر هوای تازه ایجاب می کند , اما در عوض باعث تنظیم مقدار هوای تازه و کنترل بهتر هوای تازه ورودی می شود.

ایراوشر | هواساز | دمپر خودکار

ایراوشر | هواساز | دمپر خودکار

روش دیگر کنترل هوای تازه استفاده از یک دمپر و یک حد توقف برای حداقل هوای تازه ( یا دارای تنسظیم موقعیت ) است . دمپر در صورت باز بودن به هیچ وجه بیشتر از این حد تنظیم , باز نمی شود . چون یک دمپر اغلب در این موقعیت حداقل بسته است , مشخثات جریانی آن مطلوب نبوده و تعیین مقدار مطلوب هوای تازه مشکل است .

مشاوره خرید ایرواشر و فروش ایر واشر را از بهیترین تولید کننده ایرواشر شرکت داتیس کار بخواهید.


ایرواشر ایرواشر ایرواشر ایرواشر ایرواشر ایرواشر ایرواشر ایرواشر ایرواشر ایرواشر ایرواشر ایرواشر

دانلود کاتالوگ ایرواشر با پسوند پی دی اف

دانلود کاتالوگ شمار1

دانلود کاتالوگ شمار2

دانلود کاتالوگ شمار3

دانلود کاتالوگ شمار4

دانلود کاتالوگ شمار5

دانلود کاتالوگ شمار6

دانلود کاتالوگ شمار7

دانلود کاتالوگ شمار8

دانلود کاتالوگ شمار9

دانلود کاتالوگ شمار10

ایرواشر

هواساز فروش هواساز تولید هواساز

هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز




ایرواشر | هواساز | کویل های سرمایش در هواساز و فن کوئل

ایرواشر | هواساز | کویل های سرمایش در هواساز و فن کوئل

یک کویل سرمایش خاص بر این اساس انتخاب می شود که با توجه به بارهای سرمایش محسوس ، نهان و کل که برای فضای مورد نظر محاسبه شده اند و با توجه به شرایط هوا در هنگام ورود به کویل ، کویل انتخابی قادر باشد در هنگام عبور هوا از درون خود تاثیرات مطلوب و مورد نظر را بر آن بگذارد. در عین حال انتخاب نهایی مشخص کننده میزان جریان آب سرد مورد نیاز، افت فشار این جریان و درجه حرارت موردن یاز آب سرد ورودی می باشد و در حالتهایی که از کویل انبساط مستقیم استفاده می شود نمایانگر درجه حرارت سیال مبرد نیز خواهد بود. لذا در هنگام انتخاب کویل بایستی عملکرد سمت آب سرد کننده یا سیال مبرد نیز مورد توجه واقع شود.، همانگونه که عملکرد سرعت هوا مدنظر قرار می گیرد .
بنابراین انتخاب هر کویلی دارای دو واقعیت است که امکان دارد مستقل از یکدیگر مورد توجه واقع شوند. عملکردهای سمت هوا و سیال مبرد را بایستی مستقل از یکدیگر مد نظر قرار داد و در نهایت انتخابی بهینه از نظر اقتصادی را فراهم نمود. استفاده از روش نقطه شبنم دستگاه در هنگام انتخاب کویل، به معنای سازگاری عملکردهای سمت هوا و سمت سیال مبرد می باشد . فروش هوا ساز
مفهوم عبارت ( دو – مرحله ) در هنگام انتخاب کویل در زیر بیان شده است :

هواساز هواساز

دانلود کاتالوگ ایرواشر با پسوند پی دی اف

دانلود کاتالوگ شمار1

دانلود کاتالوگ شمار2

دانلود کاتالوگ شمار3

دانلود کاتالوگ شمار4

دانلود کاتالوگ شمار5

دانلود کاتالوگ شمار6

دانلود کاتالوگ شمار7

دانلود کاتالوگ شمار8

دانلود کاتالوگ شمار9

دانلود کاتالوگ شمار10



1- بر اساس ضریب بای پسی که توسط شرایط هوا تعیین و تحمیل شده کویلی را که تعداد ردیف ها و فضای بین پره آن مشخص است بطور آزمایشی انتخاب کنید.

2- با استفاده از نقطه شبنم دستگاه که در مرحله 1 بدست آمد ،  عملکرد سمت سیال مبرد را تعیین کنید . تعیین این عملکرد محتاج به یافتن درجه حرارت موردنیاز سیال مبرد در هنگامی که از کویلهای انبساط مستقیم استفاده می شود و یا یافتن مقدار آّب سرد شده و درجه حرارت آن و افت فشار حاصله در هنگامی که از کویلهای آبی استفاده گردد ، می باشد.
بنابراین می توان بدون توجه به انتخاب نهایی دستگاه برودنی ، کویل را بطور آزمایشی انتخاب کرد . اگر با اولین انتخاب کویل ، عملکرد سمت سیال مبرد رضایتبخش نباشد بایستی کویل دیگری را که دارای عملکرد مناسبی در سمت هوا است، امتحان کرد . با انتخاب بهینه ، از دستیابی به عملکرد و هزینه عملیاتی مناسب اطمینان حاصل می شود. غالبا در کاربردهای چند منطقه ای ، نقطه شبنم دستگاه در فضاهای مختلف تفاوت می کند . اگر چه هزینه سیستم توسط نقطه شبنم پایین وسایل اطاق نظیر شبنم کویل ، مشخص می شود ، ولی نقطه شبنم بالاتری را می توان انتخاب کرد و یک مصالحه قابل قبولی بین رطوبت نسبی اطاق در شرایط طراحی با درجه حرارت نقطه شبنم پایین تر ایجاد نمود. 
مقدار افزایش رطوبت نسبی بوسیله کاهش درجه حرارت نقطه شبنم پایین تر ایجاد نمود. مقدار افزایش رطوبت نسبی بوسیله کاهش درجه حرارت حساب خشک جبران خواهد شد .در مورد اطاق کنفرانس که بار نهان آن نسبتا زیاد است امکان دارد اتخاذ چنین تصمیمی لازم باشد. اگر برای این کاربرد چنین مصلحتی غیر قابل قبول است. می توان با مجهز کردن این فضای خاص به سیستم جداگانه به حداکثر جنبه اقتصادی دست یافت. استفاده مستقیم یا استنتاجی از یکی از دو روش ، همراه با مواجه با دسته بندی های گوناگون کویل و تکنیکهای انتخاب کویل خواهد بود. این روش ها، روش نقطه شبنم دستگاه ( درجه حرارت موثر سطح) و روش اطلاعات اساسی تصحیح شده می باشند .
روش دومی در ارتباط با محاسبه عملکرد کویل از روی معادلات و اطلاعات اساسی انتقال حرارت است ، با آمیختن تعیین عملکرد سمت هوا و عملکرد سمت سیال مبرد، این روش تبدیل به یک عمل خواهد شد . در عین حال روش اطلاعات اساسی محتاج به فرضهایی است که همیشه بعد از انتخاب کردن تجهیزات اصلاح می گردد . و بنابراین یک روش سعی و خطا خواهد بود. ممکن است تعداد ردیف های کویل که نتیجه محاسبات است ، اعشاری باشد که بایستی به عدد صحیح تبدیل شود، و این به نوبه خود باعث لزوم محاسبه مجدد عملکرد می گردد . روش نقطه شبنم دستگاه استنتاج شده از مفهوم ( دو – مرحله) در انتخاب کویل و پارامترهای مورد نیاز آن است .
ردیف های کویل بدست آمده تنها ناشی از بررسی ارقام صحیح واستاندارد ردیف های کویل می باشد. نمودارهای مختلفی هستند که برای ارزیابی عملکرد سمت هوای کویلهای سرمایش استفاده می شوند، برای استفاده از این نمودارها بایستی با شرایط ورودی و خروجی هوا وارد آنها شد . عملکرد حاصل از نمودارهای مذکور بر اساس ضریب بای پس کویل و نقطه شبنم دستگاه خواهد بود.
یک زاویه قائمه را که در درجه حرارت حباب خشک ورودی ثابت شده و حول آن می چرخد در نظر بگیرید . با چرخاندن این زاویه قائمه از تقاطع های گوناگون ضریب بای پس کویل و خط ارتباطی بین درجه حرارت حباب تر هوای ورودی و خروجی عبور کنید، ضریب بای پس حاصل نمایانگر ضریب بای پس است که درجه حرارت حباب خشک را برآورده می سازد . نقطه شبنم دستگاه را می توان در نقطه تقاطع انتخابی خواند .
وقتی ضریب بای پس یک کویل مشخص نباشد، عملکرد کویل را می توان در روی نمودار رسم کرد و ضریب بای پس را در محل تقاطع خط ارتباطی بین درجه حرارتهای حباب تر ورودی و خروجی با خط ارتباطی بین درجه حرارتهای حباب خشک ورودی و خروجی خواند . بنابراین میتوان مستقیما ضرایب بای پس کویلهای مختلف را با یکدیگر مقایسه نمود.
هنگامی که انتخاب کویل سرمایش بعد از تهیه فرم تخمین بار تهویه مطبوع صورت گیرد، ضریب بای پس کویل انتخابی بایستی تا حد معقولی با ضریب بای پس تخمین زده شده در فرم مطابقت داشته باشد . اگر این تطابق وجود نداشته باشد بایستی ضریب بای پس را مجددا تخمین زد .

هواساز فروش هواساز تولید هواساز

هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز هواساز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی